DigiShape dag: Digitalisering voor de Noordzee 2040

Direct Aanmelden

Afbeeldingsresultaten voor digishape noordzee

De Noordzee staat voor een stapeling van opgaven: energie, ecologie, scheepvaart en ruimtegebruik. De ambities voor de Noordzee richting 2040 zijn dan ook groot en complex. Digitalisering, in combinatie met een groeiende hoeveelheid data en de behoefte aan slimme modellen en toepassingen, speelt een sleutelrol om deze plannen realiseerbaar te maken.

Tijdens de DigiShape dag op 19 juni bij MARIN brengen we beleid, kennis en praktijk samen en laten we zien wat je hier morgen al mee kunt in je eigen werk.

Met bijdragen van Geert Koskamp (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat), Ruud Cino (Klimaat en Groene Groei) en Martin Peersmann (Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening) staat de ochtend stevig in het teken van de beleidsmatige keuzes rond de Noordzee. Dat maakt deze bijeenkomst relevant voor iedereen die wil begrijpen welke richting de opgave opgaat.

Vervolgens vliegen TNO, Deltares en MARIN de opgave tactisch aan vanuit het oogpunt van kennisinstellingen. In de middag kijken Van Oord, Informatiehuis Marien en Periplus Group op een operationele manier naar de uitdagingen en vooral naar de mogelijke oplossingen hiervoor.

Meer info en programma: DigiShape

×

Aanmelden nieuwsbrief