Even kennismaken met… Connie van Rossum

12 juli 2021

Wat doet Connie zoal?

Ik volg Claudia Meijer tijdelijk op als freelance communicatiemanager. Naast NLingenieurs werk ik voor andere opdrachtgevers in de bouwsector zoals het BTIC waar NLingenieurs mede-initiatiefnemer van is, Platform CB’23 en Building Changes. Ik heb communicatiestrategieën en -uitingen ontwikkeld voor uiteenlopende doelgroepen. Van attractieparkbezoekers en exposanten van vakbeurzen, tot aan groep-8-leerlingen, ambtenaren en aannemers. Ik heb een passie voor live communicatie. Het afgelopen jaar heb ik de omslag naar online gemaakt en diverse livestreaming events mogen coördineren. Er gaat niets boven ‘echt live’, maar het is mooi om te zien hoe je mensen ook online kunt inspireren en verbinden.

Connie in haar vrije tijd

In mijn vrije tijd zing ik in een popkoor, doe ik aan X-Core en Bodybalance, bezoek ik graag het theater en spreek ik luisterboeken in voor visueel beperkten. Ik ben heel nieuwsgierig van aard en heb met mijn man samen bijzondere plekken ter wereld ontdekt. De azijnzure smaak van paardenmelk die ik in een yurt in Kirgizië heb gedronken kan ik me nog levendig herinneren. Deze waardevolle herinneringen deel ik graag met mijn zoon en dochter die hopelijk snel zelf de kans krijgen om een eigen rugzak te vullen vol reisverhalen.   

Waar kun je Connie voor inschakelen?

Ik ben een echte ‘allrounder’. Ik heb veel ervaring met positionering van merken en weet hoe belangrijk het is dat je merkverhaal staat als een huis. Dan pas kun je een goede vertaalslag maken naar merkbeleving. Elke communicatie-uiting draagt hieraan bij, dus de tone of voice moet consistent zijn en passend bij de doelgroep. Daar ben ik dus scherp op, of het nu gaat om een brochure van vier pagina’s of een tweet van 140 tekens. Ordenen van informatie is mijn kracht, bijvoorbeeld voor een website, rapport, infographic, videoscript of nieuwsbericht. Wat is de kern van het verhaal en wat is een logische volgorde om dit te vertellen? Bij elke uiting denk ik hier goed over na met een duidelijke call-to-action. Want een doelgroep in beweging krijgen, vind ik het mooiste dat er is. Heel leuk dat ik dat nu ook voor de ingenieursbranche mag doen!